luni, 9 noiembrie 2009

TĂRICEANU - CLARVĂZĂTORUL

Tocmai am citit pe site-ul realitatea.net o ştire conform căreia Tăriceanu ar fi declarat că „Preşedintele Băsescu nu trebuie lăsat să forţeze dizolvarea Parlamentului. Mesajul este transmis de fostul premier Călin Popescu Tăriceanu".

Să înţeleg de aici că dl. Tăriceanu prezice că Băsescu va fi din nou preşedinte? Interesant.

Dar şi mai interesant mi se pare că fostul premier al ţării habar nu are de prevederile constituţiei care îi permit lui Băsesecu, în cazul în care ar fi reales, să dizolve parlamentul, dacă şi al doilea guvern este respins. Sau poate că nu vrea să aibă habar.

Nici argumentul pe care l-a adus ex-premierul nu stă în picioare: "Există în democraţiile moderne acest concept de împărţire a puterii între instituţiile statului, iar preşedintele nu poate să funcţioneze într-o republică parlamentară, precum un monarh într-o monarhie absolută şi să dispună de tot ce vrea el. Deci cred că aceste lucruri trebuie făcute clar, public, către cetăţenii români şi inclusiv către preşedintele Băsescu. Noi ne-am discredita şi ne-am auto-exclude, cred, din ansamblul naţiunilor Uniunii Europene".

După părerea mea, nu dispune de tot ce vrea el. Constituţia i-o permite. Mai degrabă îi este frică domnului Tăriceanu că îşi pierde fotoliul călduţ de la parlament.

Şi tot în ştirea aceasta mai este un fragment pe care nu-l înţeleg şi mă nedumireşte: "Alegerile anticipate - dacă se vor organiza - nu vor aduce nimic nou în ceea ce înseamnă pe fond structura politică a viitorului Parlament, însă eu cred că preşedintele viitor - mergând pe ipoteza că ar fi tot Băsescu - el nu trebuie lăsat să forţeze dizolvarea Parlamentului".

Adică CINE TREBUIE SĂ NU-L LASE? Şi cum să nu-l lase, dacă este prevăzut în constituţie că are acest drept? Şi dacă anticipatele nu vor aduce nimic nou, de ce îi este frică?


REALITATEA.NET - Tăriceanu: Băsescu nu trebuie lăsat să dizolve Parlamentul

2 comentarii:

Anonim spunea...

Mi-ai spus ca nu am logica si ca bat campii...

Sa inteleg ca nu doar Traian Basescu confunda "Presedintele Romaniei" cu "Traian Basescu" ci si urmasii lui...

Si sa inteleg ca logica matale este logica atunci cand spui ca noul presedinte poate dizolva parlamentul doar daca il cheama Traian Basescu.

O fi scrisa asta si in Constitutie?

Parca nu... Sau poate facem un referendum si o modificam ca sa fie scris clar: Presedintele Romaniei, adica Traian Basescu, sau, pe scurt: Zeus!

Daca nu exista continuitate institutionala intre mandate, de ce Base e o exceptie?

Si daca exista continuitate, de ce noul presedinte nu poate dizolva parlamentul? Doar pentru ca nu il cheama Base?

Eu inteleg inversunarea... este ultimul pai si marea e adanca!

Ligia spunea...

Să-ţi răspund la întrebare. Noul preşedinte poate dizolva parlamentul dar nu în orice condiţii. Noul preşedinte, oricare ar fi el, mai puţin Băsescu, ar trebui să desemneze doi premieri, deci implicit două guverne, ambele să fie respinse şi de abia atunci ar putea dizolva parlamentul. Lui Băsescu, deja i s-a respins un premier. L-a desemnat pe al doilea şi nici pe acesta nu se grăbesc să-l voteze. Mai mult, se prevalează de termenul de 60 de zile de la prima desemnare pentru a prelungi şi mai mult agonia. Şi totul pentru popor zice noua coaliţie.

Dar acum vă întreb eu, ce interes ar avea Geonă sau Antonescu să dizolve parlamentul? Lor le convine situaţia actuală din parlament. Doar sunt majoritari în urma coaliţiei, care nu cred că va mai ţine mult. Deja au început fricţiunile între ei. Vom vedea după alegeri.