duminică, 25 octombrie 2009

Punct de vedere

Acest post apare ca replică la comentariile articolului anterior, în care îmi manifestam dezaprobarea faţă de Crin Antonescu şi simpatia şi intenţia de vot pentru Băsescu.


După comentariile primite am observat că lumea are încredere în Antonescu. Le respect opiniile, dar nu le împărtăşesc. Nu pot să am încredere în el. Poate unii dintre dvs. nu-şi mai amintesc, dar a fost Ministru al Tineretului între anii 1997-2000 şi nu-mi aduc aminte să fi făcut ceva cu care să iasă în evidenţă şi să aibă cu ce se lăuda. N-am înţeles de ce i-a mulţumit lui Patriciu când s-a ales preşedintele PNL-ului. Nu de alta, dar dl Patriciu nu este un om tocmai curat, dacă e să ne luăm după ceea ce e scris în ziare. Acesta este acuzat de delapidare, spălare de bani şi asociere pentru săvârşirea de infracţiuni. Nu sună prea bine nu? Mai mult, ar fi de acord ca Patriciu să ocupe postul de premier. Asta după ce l-a propus pe Johannis. Deci nu pricep: Care este de fapt adevăratul gând al candidatului nostru? De asemenea Antonescu a permis ca Bogdan Olteanu să fie propus la funcţia de viceguvernator BNR, pentru ca apoi să declare că este nepotrivit pentru funcţie. Este vorba de acel Olteanu care nu a fost în stare să calculeze un TVA la o emisiune a lui Turcescu. În fine nu vreau să o lungesc pentru că argumente contra s-ar mai găsi, dar nu pot să nu-mi pun o întrebare: dacă acum cât este numai un preşedinte de partid face asemenea gafe, la ce ar trebui să mă aştept dacă va fi ales preşedintele României?

Spunea cineva că Băsescu a vândut flota. Helăăăăăăăăăuuuuuuuuu!!!!!!!!! Era flota lui de acasă şi a vândut-o la piaţă? Ce România era sat fără câini, nu era un prim-ministru, nu era un preşedinte? Şi v-a scăpat amănuntul că pe vremea aceea şi-a dat demisia din parlament, deci nu a mai beneficiat de imunitate, şi s-a pus la dispoziţia procurorilor? Câţi dintre cei care au azi dosare au făcut un asemenea gest?

Tot Băsescu e învinuit că pensionarii mor de foame şi că studenţii care ies pe bandă rulantă sunt direct şomeri. După părerea mea aceasta este o aberaţie. De când are preşedintele (oricare ar fi acela) asemenea atribuţii? Am şi eu câţiva pensionari în jurul meu. Cel mai aproape pensionar este nu alta decât mama mea, care a muncit toată viaţa, în schimburi, în frig şi alte multe neajunsuri. Acum are o pensie decentă. Nu face lux, dar nici nu moare de foame. Oare cum şi-au petrecut viaţa pensionarii care azi mor de foame? Este exact ca în fabula cu greierele şi furnica.

M-a abordat odată o ţigancă care mi-a cerut de la obraz, de parcă eram obligată să-i dau ceva. Când i-am spus că s-a inventat ceea ce se numeşte munca, a lăsat-o mai moale şi a început să se vaite că e bolnavă şi nu poate munci. Credeţi-mă că în vremea aceea, pe când eu lucram la o nemernică de notară, care mi-a mâncat ficaţii, luam pastile în fiecare dimineaţă şi plecam la serviciu. Eu aveam 49 de kg, pe când ţiganca era o zdrahoancă, care părea orice numai bolnavă nu.

Oamenii o duc prost se spune. E adevărat e greu, dar iar nu înţeleg de ce este vinovat preşedintele pentru asta. Eu gândesc că depinde de fiecare dintre noi ca să ne fie bine, să fim rataţi sau dimpotrivă învingători. Este de vină preşedintele că Vasile nu a învăţat nici să scrie, dar că o duce prost? Părerea mea este că cei care învaţă, muncesc, ştiu ce vor de la viaţă, luptă cu problemele vieţii şi nu tot aşteaptă să li se dea şi să li se facă, nu se pot plânge. Fiecare om este stăpân pe soarta lui şi are soarta pe care şi-o merită. Viaţa pe care o are fiecare este rezultatul alegerilor mai mult sau mai puţin inspirate pe care le-a făcut, dar pe care trebuie să şi le asume.

Nici eu nu sunt mulţumită de o serie de chestii pe care le văd în fiecare zi. Mă nemulţumesc „oamenii" care aruncă gunoaie pe jos deşi coşul de gunoi este la doi paşi. Într-o zi chiar m-am luat de cineva pe stradă care a aruncat pe jos o cutie de icre şi culmea, tot eu am fost făcută nesimţită. Mă nemulţumesc „oamenii" care scuipă fără nici o jenă faţă de cei pe lângă care trec. Mă nemulţumesc rahaţii de câine în care se poate călca foarte uşor mai ales dacă treci pe stradă neluminată. Dar asta ţine numai de noi, de educaţia sau mai bine zis needucaţia noastră.

Sunt foarte multe nemulţumiri, dar nu dau vina pentru nemulţumirile mele pe preşedinte. Are el greşelile lui, recunosc, nimeni nu este perfect. Dar vreau să cred că sub conducerea lui se va afla totuşi cine au fost cei care au ucis cu sânge rece la „revoluţie", lucru care sub conducerea PSD-ului nu se va întâmpla niciodată spre exemplu. Trec în fiecare zi pe lângă cimitirul Eroilor Revoluţiei, chiar am o prietenă înmormântată acolo. Să fie singurii vinovaţi care intră şi ies pe rând din puşcărie Chiţac şi Stănculescu? Cu alte cuvinte aştept ziua în care justiţia va fi justiţie în adevăratul sens al cuvântului, când celor cu dosare penale grave şi dovedite nu li se va mai permite să iasă din puşcărie din motive medicale, când de fapt sunt sănătoşi tun.

În concluzie, uitându-mă la lista de candidaţi, când am de ales între omul lui Patriciu, şi „prostovanul" lui Iliescu, fără nici un fel de reţinere îl voi vota pe Băsescu.

10 comentarii:

ica spunea...

trebuie invinuit presedintele...pentru ca interpreteaza in mod abuziv constitutia si nu lasa parlamentul sa-si exercite putereea de drept, trebuie invinuit presedintele pt ca nu a stiut sa ne reprezinte trara in relatiile internationale-0 activitate, trebuie invinuit presedintele pt ca-si pune amanta ministra, si argumentele pot continua la infinit. nu exista termen de comparatie intre basescu si antonescu, fiind situati la poli diametrali opusi. Basescu promoveaza de 5 ani de zile o romaine de jmecheri si manelisti, prin actiunile sale...

Gabi A. spunea...

Ligia, nici nu esti obligata sa ne impartasesti parerile cu privire la afinitatile care le avem pentru Antonescu. Mai inainte de toate viziteaza si tu www.byebyebasescu.com si fati o parere. Apoi observ ca iti e absolut imposibil sa te detasezi de subiectivism si sa percepi la cote maxime ceea ce a facut Basescu pentru Romania. Nimic bun, bineinteles! Alaturi de el am cunoscut regresul si am trait in minciuna timp de cinci ani de zile. Zi-mi ce il califica in calitatile pe care ar trebui sa le aiba un un presedinte. Spune-mi concret ce a facut pentru pensionari (care mor de foame si de frig), pentru tineret (care sa nu uitam ca reprezinta forta de munca)si pentru studentii care ies someri pe banda rulanta. Spune-mi cum e posibil, acum pe ultima suta de metri sa nu accepte o majoritate parlamentara si sa fie mereu contra. Cum e posibil ca in aceste situatii limita si vremuri grele sa "accepte" majorarea pretului la benzina (cu 1 Ron!!! si sa nu i-a atitudine) si implicit la toate, apoi scumpirea la gaz (tocmai acum cand e recesiune si vine iarna). Inadmisibil si de neacceptat. Apoi este in necunostinta de cauza cand vine vorba de Constitutie (care ar trebui sa ii fie sfanta!) si ulterior se scuza prin "erori de exprimare". Iarasi inadmisibil asa ceva. O gafa incomensurabila. si muuulte altele. Imi pare rau pentru tine ca inca mai accepti minciuni si atitudini ostile si neadecvate pentru un posibil progres. Majoritatea o sa-l voteze pe Antonescu tocmai pentru ca e hotarat sa schimbe macazul si sa aduca un plus de responsabilitate, echilibru si competenta politica. Vine in ajutor cu propuneri viabile si solutii indicate in aceste situatii de criza politica-economica-morala. Gabi A.

elena spunea...

Si eu am incredere in Antonescu,este singurul care mai poate schimba ceva,este singurul care poate face ceva pentru noi tinerii,este singurul care merita sa fie presedinte..deaceea merita sa fie votat.

Anonim spunea...

Eu merg la vot pentru ca nu sunt multumita de ultimul mandat,vreau ca Romania sa avanseze,nu sa regreseze.Domnul Basescu a avut timp in cei 5 ani de mandat sa schimbe ceva,dar asa zisele schimbari nu sunt vizibile.Am luat prin excludere toti candidatii si m-am decis ca cel mai merituos dintre toti este Crin Antonescu.

Anonim spunea...

Ca preşedinte şi ca politician Băsescu a făcut foarte mult rău ţării din două motive principale:

1. A întreţinut tot timpul lupta politică între partide şi a pus răfuielile şi ambiţiile personale mai presus decât înteresele ţării.

2. A permis statului ca doar în câteva luni să facă o datorie externă uriaşă, de care nu aveam nevoie şi care ne-a târât într-o criză care nu era a noastră.

Acum noi vom fi cei care vom face foamea pentru a plăti datoria cămătarilor internaţionali.

Ligia spunea...

@Gabi A. Nu prea am inteles ce ai vrut să spui în prima propoziţie. Oricum ideea este că e blogul meu şi scriu ce vreau. În altă ordine de idei văd că ai o idee fixă cu pensionarii şi studenţii. Întreabă te rog orice pensionar pe care îl vezi pe stradă cu mâna întinsă - care moare de foame şi de frig - cât din viaţa lui a muncit şi cât a cotizat. Am încercat şi eu cu o bătrână pe care am găsit-o în poarta cimitirului Bellu şi am îndrăznit să o întreb şi ştii ce mi-a răspuns? Că nu a avut serviciu, că a ţinut-o bărbatul ei acasă şi a avut grijă de copii, copii care acum au abandonat-o, iar bărbatul ei nu mai este demult. E crud, dar adevărat. Dacă ea nu a făcut nimic pentru ea... Şi în altă ordine de idei, eu cred că la tine este mai mult decât o simpatie politică faţă de Antonescu. Am găsit multe posturi ale tale pe net, mai ales pe forumul realităţii.net, în care îl ridici în slăvi. Ai grijă că s-ar putea să cazi de sus unde eşti tu acum şi ai să te loveşti rău. Mai devreme sau mai târziu vei fi dezamagită din păcate. Dar eşti tânără. La 24 de ani crezi că tot ce zboară se mănâncă.

Unknown spunea...

baietelul cu ochi albastri e un fals, si ca un argument pentru ceea ce spun: de ce a dorit neaparat sa fie modificata poza ce apare pe afise si bannere? a vrut ochii mai albastri, normal, ca doar e spalacit si trebuia sa dea bine pe plastic. sa fim seriosi, daca nici macar in pozele care le vad cei care poate se gandesc sa il aleaga el nu este asa cum este in relitate, la ce sa ne mai asteptam in continuare! antonescu nu merita sa fie presedinte!!!

Unknown spunea...

Basescu poate fi invinuit de multe! chiar foarte multe! si toate incercarile tale timide de a-l apara, si de a-l scoate cumva basma curata nu au pic de valoare! Presedintele BASESCU putea sa faca multe in ultimii 5 ani, nui asa? Cine nu l-a lasat sa faca? Guvernele cu premieri alesi de el? Parlamentul cu numar de mandate portocalii superioare oricaror altora? Hai Baselu acasa cu tine si cu bloggeri astia care iti tin isonul!

sandman spunea...

Cum nu are legatura Base cu tot ce se intimpla? Pai nu e el presedinte-jucator?
Important e ca n-a facut nimic ca ministru, nimic ca primar si nimic ca presedinte. Un singur lucru i-a iesit perfect mereu: scandalul.

Ligia spunea...

Într-adevăr. Nu a făcut nimic pe placul PSD-iştilor, PNL-iştilor, Conservatorilor şi UDMR-iştilor. Cât despre scandal... Trebuia să spargă ceva liniştea lui Iliescu. Părerea mea.