duminică, 21 martie 2010

DA' CU HEMORZONU' CE-AU AVUT?!?

Să te ferească Doamne Doamne să te lovească hemoroidu'.

Nu ştiu cum este în alte oraşe, dar în Bucureşti au dispărut supozitoarele HEMORZON. Un medicament românesc, eficient şi ieftin, la mâna oricărui muritor de rând.

O rudă apropiată mi-a solicitat să-i cumpăr supozitoarele în cauză, fiind într-o uşoară indispoziţie. Intru la Dona. Doamna farmacistă îmi spune că nu mai au hemorzon, dar îmi recomandă cu multă căldură procto nu ştiu cum ca fiind foarte bun. Neştiind cât de urgentă era nevoia rudei si neavând altă farmacie în jur să mai întreb, am dat afirmativ din cap, că sunt de acord să-l cumpăr. Când mi-a zis cât costă mi-a picat faţă. 24 de lei. Asta ptr că aveam card. Fără - costă 26 de lei. Marfă elveţiană. Cu hemorzonu' scăpam mai ieftin. 3,2 lei.

Îmi întreb ruda a doua zi, cum se simte cu noile supozitoare. „Nu-s bune de nimic". Iar mi-a picat faţa. Aşa că m-am pus pe cautat traţionalul remediu sută la sută românesc. Peste tot acelaşi răspuns N-avem. S-a retras de pe piaţă. Vă recomand procto nu ştiu cum. În gândul meu le-am recomandat şi eu să şi le bage ele undeva şi am plecat nervoasă.

Până la urmă am reuşit să rezolv problema intrând într-un plafar şi rugând-o pe dna vânzătoare să-mi recomande ceva. Foarte amabilă mi-a întins două produse şi mi-a explicat şi modul de administrare. Un pic cam reticentă, ruda mea, a început tratamentul, care din fericire a avut efect.

Nu pot însă să nu mă întreb revoltată: cum e posibil ca să retragi un medicament ieftin şi bun de pe piaţă şi să bagi toate ciurucurile produse de alţii şi proaste şi scumpe? Mie una îmi miroase a comisioane grase. Oare în buzunarul cui ajung?

7 comentarii:

Unknown spunea...

Ce ne aşteptăm în România, să se introducă un medicament/produs MAI bun ŞI mai ieftin?
Pe de altă parte, cel mai vândut medicament în România este Algocalmin, care este bazat pe o substanţă considerată otravă în foarte multe ţări.

Ligia spunea...

Ideea este că dacă tot scoţi de pe piaţă un medicament bun şi ieftin, măcar ăla scump pe care îl bagi în loc să fie bun. Ce naiba faci cu el dacă dai şi o grămadă de bani pe el şi nu are nici un efect?

Şi eu, ca eu. Mi-am permis „luxul" de a da pe un medicament străin de 8 ori mai mult decât aş fi dat pe cel românesc. Dar restul de oameni, care trăiesc de azi pe mâine ce soluţie au? Şi asta pentru o problemă minoră de sănătate. Doamne fereşte de alte probleme mai grave. Moarte sigură. Sau poate că asta e tendinţa. Scapă cine poate.

Unknown spunea...

Sistemul medical din România este pentru oameni sănătoşi tun.

Ligia spunea...

Da, şi cu bani.

Unknown spunea...

Foarte corect. Cumnata mea salariată a născut recent cu bine prin cezariană la un spital de STAT.
După operaţie, a trebuit să urce singură scările până la salon, pentru că spitalul NU ARE LIFT.

Unknown spunea...

si eu am cautat ieri prin farmacii hemorzon si am luat chestia aia elvetiana care a costat 27 lei la centrofarm cu card cu tot...

am sa intreb si la un plafar, as vrea totusi ceva mai ieftin...

si as vrea sa aflu motivul pentru care a iesit acest medicament de pe piata...

desi explicatia e probabil simpla...

Ligia spunea...

Am incercat si eu sa aflu motivul. Am trimis mail si la Antibiotice SA (fabrica producatoare) si la protectia consumatorilor. La ambele am cerut sa mi se spuna ce si cum in baza legii 544 (liberul acces la informatiile de interes public).

Nu mi s-a raspuns de nicaieri.

Oare de ce nu ma mir?