miercuri, 1 iulie 2009

Despre poltroni si acroci



Tocmai am terminat examenele si am mai mult timp liber. Prima mea dorinta de dupa, a fost sa citesc o carte care sa ma recreeze si sa-mi limpezeasca creierii. Am profitat de faptul ca tocmai primisem un volum care s-a lansat recent la Oradea, scrisa de prietenul unei prietene, cu dedicatie chiar de la autor. A fost exact ceea ce aveam nevoie. WELCOME TO MY PARADISE - povestirea reala a unei excursii de trei saptamani a autorului in Indonezia. Am citit-o pe nerasuflate, regretand chiar ca s-a terminat prea repede si sperand chiar la o continuare a ei.
Dupa ce am terminat-o, am decis ca este momentul sa trec la un alt tip de scriere, mai "grea". Dupa o scurta oprire in fata unui raft cu carti, si dupa ce am rasfoit cateva volume m-am oprit cu interes la una - APEL CATRE LICHELE - a lui Gabriel Liiceanu, un nume greu, patronul celei mai mari edituri din Romania. Ajunsa acasa, am inceput sa citesc cu nesat. Pe cat de repede am citit-o pe cea care am mentionat-o la inceput, pe atat de tare m-am poticnit la aceasta din urma.
De obicei imi place sa termin ceea ce am inceput, dar acum stau pe ganduri si reflectez: sunt eu prea proasta, sau Liiceanu prea destept?
Nu am ajuns decat la pagina 16 si citesc: "Sa spui despre el ca minte, ca e ipocrit, ca e POLTRON ar fi prea putin." Trebuie sa recunosc ca aici m-am blocat. Nu mai auzisem expresia si am recitit propozitia. Nu era nici o greseala. Poltron scria. Dar nu m-am descurajat. Am luat frumos DEX-ul si am descifrat misterul. Poltron nu este altceva decat un las, un om lipsit de curaj.
Bucuroasa ca am mai invatat ceva nou, am continuat lectura. Numai ca iar m-am blocat. La numai o pagina distanta citesc: "Daca totusi in scenariul sedintei apare un ACROC, o disfunctie, atunci abia el devine activ important". Mi-am zis in gand ca vine concediul si nu termin cartea, daca din pagina in pagina trebuie sa consult DEX-ul. In fine, daca tot am inceput-o... Dar stupoare, cuvantul ACROC nu este de gasit in DEX.
Acum ma aflu intr-o mare dilema. Daca sunt de abia la pagina 17 si sunt un pic bulversata, ce urmeaza in restul de pana la 286? Si nu pot sa nu ma intreb ce efect a avut cartea asupra lichelelor, ca doar lor le este adresata.
Voi incerca totusi sa o termin de citit, cu DEX-ul alaturi bineinteles.

Niciun comentariu: